Návod: Jak vytvořit vlastní skin

Tip: Pozri aj novšie videonávody

Vlastní skiny pro Assetto Corsa jsou důležité především pro rozlišení jednotlivých jezdců, či závodních týmů v poli. Některé šampionáty, které se pojedou pod tímto serverem, vlastní skiny vyžadují. V tomto článku bude probrána tématika vytvoření vlastního skinu. Nejedná se však o návod jak pracovat s photoshopem, na to je napsáno článků spousta.

Část 1: Prerekvizity

Je nutné si nejdříve nainstalovat program, který budeme ke tvorbě vlastního skinu používat. Nejpoužívanějším nástrojem je Adobe Photoshop, který má zkušební 30 denní verzi. Dále je možné použít Paint.net, nebo Gimp. V tomto návodu však bude použit Adobe Photoshop. Pro Photoshop je dále nutné stáhnout a nainstalovat NVIDIA Texture Tools, který umožňuje uložit námi vytvořený skin ve správném formátu (.dds).

Poté musí být stažen vzorový skin, tzv. template. Ke stažení například zde.

Po stažení otevřeme složku Seat_Leon_Cup_templates, která obsahuje všechny soubory potřebné ke tvorbě skinu.

Složka s template soubory

Složka s template soubory

Část 2: Barvení skinu

Pro základní vysvětlení barvení auta si otevřeme v Adobe Photoshop soubor SLCR_2014_TEMPLATE.psd. Tento soubor reprezentuje kapotáž celého vozidla. Ostatní soubory obsahují například skla, kola, přední masku apod. Soubor ve photoshopu bude vypadat takto:

Template otevřený ve Photoshopu

Template otevřený ve Photoshopu

Co nás zajímá je pravá strana otevřeného okna, kde se nacházejí tzv. vrstvy (layers). Tyto vrstvy reprezentují jednotlivé součásti vyvářeného skinu. Při kliknutí na ikonku oka se tyto vrstvy zakryjí/zobrazí, takto se dá nejsnáze zjistit co jaká vrstva představuje. Nás však bude zajímat vrstva PAINT HERE. Vrstvu si vybereme kliknutím na bílý čtverec u nápisu PAINT HERE. Nyní si z palety barev (třetí ikonka zdola v levém sloupci s nástroji) vybereme barvu, kterou auto nabarvíme. Poté vybereme Paint bucket tool opět z levého sloupce s nástroji a klikem do okna obraz nabarvíme.

Nabarvený skin

Nabarvený skin

Skin máme nabarven, následně jej musíme správně uložit.

Část 3: Uložení skinu

Nejprve je nutné zvolit si právě ty vrstvy, které na autě chceme vidět. Odklikáme tedy všechny vrstvy, až na povinne prvky, SLCR Baked Body PAINT HERE. V obraze by nyní neměla být vidět mřížka, čísla vozu a žádná loga, kromě AC Central.

Vybrány správné vrstvy

Vybrány správné vrstvy

Nyní následuje sloučení všech vrstev do jedné použitím funkce Layer/Flatten image. Vyskočí varování, které říká že ztratíme všechny neviditelné vrstvy. Klepneme na OK.

Před uložením samotného skinu si nachystáme složku s naším skinem přímo v Assetto Corsa, kterou si vytvoříme ve složce skins, umístěné v C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\assettocorsa\content\cars\slcr_15\skins. Jméno složky zvolíme jako ACC_vaše_jméno. Do této složky zkopírujeme soubor ui_skin.json stažené společně s templatem.

Poté si skin uložíme přes File/Save As… Pro uložení si vybereme již nachystanou složku. Jako jméno souboru zvolíme SLCR_BODY_TEST  a formát souboru zvolíme D3D/DDS. Po klepnutí na Save se otevře nové okno s nastavením parametrů uložení souboru.

Nastavení parametrů uložení

Nastavení parametrů uložení

Klepneme na tlačítko Load profile a vybereme soubor DXT5AlphaChannel.dpf ze složky !_tools\DDS Profiles, opět přiložený se skinem. Tento soubor obsahuje již přednastavené hodnoty nutné pro uložení skinu. Poté opět klepneme na Save.

Nyní je nutné editovat soubor ui_skin.json v poznámkovém bloku. Správně vyplníme všechna pole jako název skinu, jméno jezdce atd. a uložíme.

Skin máme tedy uložený a připravený. Můžeme si jej tedy zobrazit přímo v Assetto Corsa! Spustíme hru, vybereme si Seat Leon Eurocup, zvolíme správný skin a zobrazíme auto v Showroomu.

Nabarvené auto v Assetto Corsa

Nabarvené auto v Assetto Corsa

Hurá, auto je nabarveno a skin vypadá vkusně a velice hezky. 🙂

Tento postup lze opakovat i pro jiné součásti skinu, musíme však dodržet správné jméno souboru. Tato jména jsou uvedena v readme.txt ve složce s templaty. Samozřejmě také nemusíme skin pouze barvit, lze na něj přidávat různá loga, jména, čísla. Fantazii se meze nekladou.

Část 4: Vytvoření náhledu

Ještě zbývá poslední věc a to vytvoření náhledu preview.jpg. Pokud máme již skin hotový, vyfotíme si jej v Showroomu za pomocí tlačítka foťáku. Nyní si otevřeme soubor preview.psd ve photoshopu. Zvolíme vrstvu PAINT HERE a do okna photoshopu přetáhneme vytvořenou fotku našeho auta.

Vytvořený náhled

Vytvořený náhled

Takto vytvořený náhled uložíme jako preview.jpg do složky, ve které máme umístěný náš vytvořený skin. Správnost si můžeme zkontrolovat, že v Assetto Corsa se nyní zobrazuje tato fotka jako náhled skinu.

Část 5: Závěr

Námi vytvořený skin je nutné dále poslat administrátorovi závodní série.

Takto jednoduše se dá vytvořit vlastní skin, pro Assetto Corsa. S trochou cviku se bude jednat o vcelku rychlou záležitost. Jako inspiraci pro tvorbu skinu můžeme vzít reálné závodní barvy aut, loga atd.

ZDROJ 1ZDROJ 2.

Pokud najdete nějakou chybu, napište mi do komentářů. Pokud Vám něco není jasné, je založeno příslušné vlákno na fóru.

komentárov 7

  1. Profilový obrázok používateľa: Joshuax VGOS Joshuax VGOS píše:

    Supr, diky 😉 A ted jeste ten s modelovanim vlastniho auta, at mam ten skin na co dat 🙂

  2. Profilový obrázok používateľa: Jetotvojevina Jetotvojevina píše:

    Nemáte za co 🙂 Doufám, že to někomu pomůže, protože to bude potřeba 🙂

  3. Profilový obrázok používateľa: HonZuna HonZuna píše:

    Bylo by super kdyby byl návod i pro jiný Software než Photoshop.

  4. Profilový obrázok používateľa: RACECLUB RACECLUB píše:

    Ahoj. Zabýváš se také tvorbou a úpravou tratí? Sháním někoho, kdo by byl schopný obrandovat několik tratí a přidat do nich nějaké objekty. Dále obrandovat dvě nebo tři auta. Pokud bys měl zájem, napiš nebo zavolej – race-club@race-club.cz, 724 396 302. Určitě se dohodneme. Díky

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.