ACC RX Revolution Happy Tour 2019

ACC RX Revolution Happy Tour 2019

Predstavenie šampionátu ACC RX Revolution Happy Tour 2019

Ako už iste viete, sezóna ACC Adrenalin Tour nám skončila a preto by sme Vám chceli predstaviť nový šampionát v Rallycrosse. Rozhodli sme sa pre RX, lebo nám to príde veľmi zaujímavé a nevyskúšané. Nečakajte ale nejaké monštrá na trati. My pôjdeme s československou legendou, ktorá brázdila rally špeciály po celom svete. Dúfam že sa budeme pri tom dobre zabávať. Tento šampionát je náhrada za HillClimb (pondelkovú hospodu), tak očakávajte opäť uvoľnenejšiu atmosféru ale žiadny Rock n Roll mimo boxov :-).

Šampionát bude pozostávať z 5 rallycross tratí. Každý je povinný byť na discorde v príslušnom hlasovom kanále, aby sa sním dalo komunikovať aspoň zo strany admina. Nieje treba mať mikrofón stačí len počúvať a poprípade odpovedať do chatu v hre. Kto nebude prítomný bude KICKnutý.

! UPOZORNENIE !
Keďže RX sa jazdí v malom počte, tak tento šampionát bude obmedzený na maximálne 14 ľudí+2x závodící admin+ stream a komisár. Tento šampionát vyžaduje Premium členstvo. Nezabudnite. Nejdeme zbierať úspechy, ideme sa hlavne zabaviť t. j. v kamarátskom duchu. Kto bude narušovať závodnú pohodu a férovosť bude vykázaný zo serveru. (Assetto neumožňuje kontaktnú jazdu ala RX, takže bude nutné prispôsobiť štýl jazdy. Kto to viditeľne nezvládne nebude vpustený do rozjazdov.)

Štartová procedúra: Admin bude podľa rozpisu rozjázd rozraďovať jazdcov na štartovú čiaru. Po zarovnaní áut začne odpočet 5 sekúnd do zelenej vlajky = štart závodu (riadené cez KMR).

Bodovanie šampionátu celkovo :

  • rozjazdy: 3b, 2b, 1b, 0b
  • semifinále,finále: 6b, 5b, 4b, 3b, 2b, 1b

Do celkovej tabuľky si každý zapíše všetky body, ktoré si vyjazdil v priebehu závodu (napr. vyhrám 3 rozjazdy + semi + finále 3+3+3+6+6=21b)

Harmonogram

20:00 – 21:00 | voľný tréning

  • dĺžka 60 minút, neobmedzený počet kôl

21:00 – 22:00 | Rozjazdy – základná časť

  • Rozjazdy sa budú uskutočňovať podľa rozpisu rozjázd, ktorý bude k dispozícii pred závodom na našom discorde v príslušnom kanáli
  • Jazdci budú zaradení do rozpisu podľa poradia registrácie do udalosti na portáli ACCentral
  • Jedna rozjazda bude pozostávať zo 4 kôl. Každý pilot absolvuje 3 rozjazdy
  • Na postavenie na štart bude časový limit 2 minúty, pričom začatie časového limitu oznámi admin šampionátu cez discord alebo cez chat priamo v hre. V prípade že sa jazdec nedostaví v časovom limite na svoju štartovú pozíciu bude z rozjazdy vylúčený
  • Bodovať sa bude podľa kľúča 3,2,1,0. Jazdec ktorý z akéhokoľvek dôvodu neskončí svoju rozjazdu alebo obdrží penalizáciu za pravidlo “Joker lapu” nezíska žiaden bod (“d”)
  • Jazdci sa budú stavať na štart podľa farebného kľúča v rozpise rozjázd. Farebné označenie štartových pozícií bude takisto upresnené pred samotným závodom, pričom spravidla červená dráha bude na ľavej strane štartového poľa a žltá na pravej strane. Do semifinále a finále bude určených 6 štartových polí pričom pozície 5 a 6 budú označené zelenou resp. sivou farbou a budú umiestnené podľa charakteru trate buď vedľa žltej dráhy (ak to trať umožňuje) alebo za prvé 4 štartové pozície
  • Po skončení základnej časti postúpi do semifinále celkovo 12 jazdcov podľa poradia určeného po zrátaní bodov každého jazdca. Pri rovnosti bodov ako ďalšie kritérium bude vyšší počet lepších umiestnení

22:00 – 22:30 | Semifinále

  • V semifinále sa jazdci rozdelia podľa poradia základnej časti na 2 skupiny po 6 jazdcov podľa nasledovného kľúča:
    • SEMI 1 = 1, 4, 6, 7, 9, 11
    • SEMI 2 = 2, 3, 5, 8, 10, 12
  • Každá skupina pôjde jednu semifinálovú rozjazdu na 6 kôl.
  • Do semifinále bude k dispozícii na výber 6 štartových polí
  • Štartovú pozíciu do semifinále si budú jazdci losovať po skončení základnej časti v poradí podľa kľúča nasadenia a umiestnenia v základnej časti. Ako prvá bude vyberať skupina SEMI 1, potom SEMI 2.
  • Do finále postúpia 3 najrýchlejší jazdci z oboch semifinálových rozjázd
  • Bodovanie výsledkov semifinálovej jazdy – 6,5,4,3,2,1

22:30 | Finále

  • Vo finále sa pôjde jedna finálová rozjazda na 6 kôl.
  • Štartové pozície do finále sa budú losovať hneď po skončení oboch semifinálových jázd. Do finále bude k dispozícii takisto 6 štartových pozícií ako do semifinále. Poradie losovania bude S1-1, S2-1, S1-2, S2-2, S1-3, S2-3.
  • Bodovanie výsledkov finálovej jazdy – 6,5,4,3,2,1

Víťazom závodu sa stane jazdec ktorý vyhrá finálovú rozjazdu. Každému jazdcovi sa všetky dosiahnuté body zapíšu do tabuľky šampionátu. Po spočítaní bodov na konci posledného závodu seriálu sa určí celkový šampión.

!!! POZOR !!!
V každej rozjazde musí každý jazdec absolvovať 1 JOKER LAP. To znamená, že je jazdec povinný prejsť jeden krát (nie viac, nie menej=DQ) tou časťou trate, ktorá bude vyznačená ako “Joker”. Umiestnenie Joker lapu, pokiaľ nie je vyznačené priamo na trati, určia admini šampionátu pred závodom.
Ten kto neprejde “Joker lapom” dostane DQ z danej rozjazdy a nezíska žiaden bod, takisto je zakázané použiť “Joker lap” viac ako raz !

Je prísne zakázané na štarte zahrievať pneumatiky z dôvodu ohrozenia ostatných hráčov, ktorý sa zoraďujú na štart.

Kalendár

  • 11.6.2019 – Free prolog- Hero Sinoi RX by Fuzo
  • 25.6.2019 Free prolog 2- Kouvola
  • 4.7.2019 – Holjes
  • 1.8.2019 – Estering
  • 15.8.2019 – Ebisu
  • 29.8.2019 – Kouvola
  • 12.9.2019-Hero Sinoi RX

Predstavenie auta

Jazdiť budeme na ikonickej Škode 130RS v rally verzii od nášho moderského tímu Trained Monkey Modding. Ďakujeme.
Poďme si trochu túto krásku predstaviť. Škodu 130RS poháňa vodou chladený štvorvalcový benzínový motor OHV s objemom 1289 cm3 uloženým pozdĺžne za zadnou nápravou. O dodávku paliva sa starajú dva karburátory Weber 40 DCOE, výkon na zadné kolesá prenáša jednoduchá suchá spojka, štvorstupňová prevodovka a diferenciál s vlastným zamykaním.

Pár slov od autorov modu…

Legendárna Škoda 130 RS sa už v Assetto Corsa objavila v niekoľkých podobách, žiadna sa však nedala považovať za kvalitný mod. 3D Model, z ktorého tieto mody vychádzali, bol starý a autori samotných modov nevenovali tomuto autu takú pozornosť ako by si zaslúžilo. A to najmä preto, že nikto k nemu nemal práve taký vzťah ako my, ľudia narodení v Československu. A tak som hľadal možnosti a ľudí čo by mi pomohli dostať toto auto na virtuálne kolesá v lepšej kvalite. Trvalo to celkom dlho, pokúšal som kopu ľudí a zháňal infošky a podklady. Nakoniec mi pomohol Rudo “RacingtechCZ” Sieben, ktorý ma nasmeroval na Mareka Pokorného, ktorý práve pracoval na svojej verzii 130ky. Marekovi som pomohol poladiť trošku 3D model ktorý mi poskytol, ale stále som mal pocit že to auto môžeme posunúť niekam ďalej a tak som oslovil môjho “moddingového brata” Werona a ukecal ho aby mi to auto pomohol urobiť aspoň v takom štandarde v akom vyšla naša “ovca”. (Škoda Octavia RS Cup – pozn. redakcie)

Potom sa už veci rozbehli. Z pôvodného 3D modelu zostal iba základ karosérie a disky, hlavne som ho musel upraviť aby aspoň približne sedeli rozmery karosérie, popridával som pár detailov, upravil nejaké veci, LumpTom nám pomohol s modelovaním jednotlivých komponent motora a po pár mesiacoch vývoja vyšlo naše auto na virtuálne trate. To auto som chcel urobiť ako výkladnú skriňu nášho novovzniknutého modding teamu a preto som tam narval doslova všetko čo AC umožňovalo, od animovaného podvozku až po točiace sa remenice na motore. Celý čas vývoja sme sa venovali práve okruhovej verzii tohto vozu, ale pár dní pred vydaním, keď sa auto dostalo do fázy, že fyzika bola hotová sme prišli na to, že to auto by mohlo byť ešte o niečo zábavnejšie na šotoline. A tak sme doslova za 2 dni urobili rally verziu, na ktorú som ja osobne veľmi hrdý. Vymodelovali sa úplne nové doplnky špecifické práve pre rally verziu, nové disky kolies, zabili sme tam poriadne “balóny” a to čo z toho vzniklo budete môcť práve otestovať počas tohto šampionátu 🙂 Dúfam za celý TM-Modding tím, že sa budete dobre baviť. PS: Háčko a ručka je nutná :)”

Fuzo